تور افریقای جنوبی

تور افریقای جنوبی,قیمت تور افریقای جنوبی,تاریخ تور افریقای جنوبی

تور افریقای جنوبی

تور افریقای جنوبی,قیمت تور افریقای جنوبی,تاریخ تور افریقای جنوبی

چشمه آب پینه

چشمه آب پینه
چشمه آبی زیبا و البته عجیب، که در گرمای ۴۰ درجه تیر ماه، هیج کس توان نوشیدن یک لیوان آب به صورت یکجا از آن را ندارد، به علت سردی وخنکی زیاد. جالب اینه که در فصل زمستان که قلعه کوه کاملا پوشیده از برف و یخبندانه، می شه در آب آن شنا کرد و گرمایی حدود ۱۵ درجه داره. برای رفتن کنار چشمه باید به روستای کلم رفت، بعد حدود ۱۵۰۰ متر پیاده قله کوه رو بالا رفته و به اونجا برسین. این چشمه واقعا ارزش رفتن و دیدن داره .

عکس چشمه آب پینه 85567

روستای فهرج

عکس روستای فهرج 62047

روستای فهرج

این روستا در ۳ کیلومتری جنوب شرقی یزد و کنار را ه اصلی یزد – بافق قرار داره . 

مهم ترین آثار تاریخی روستا یک قلعه باستانی و آب انباری قدیمیه، مسجد های قدیمی و زیارتگاهی به نام شهدا.

مسجد جامع فهرج که به نظر کارشناسان معماری و باستان شناسی از لحاظ سبک معماری و طرح شاید قدیمی ترین مسجدی باشه که در ایران زمین ساخته شده. 

روستای فهرج در یک منطقه کویری قرار داره که کوه چلته در شمال شرقی آن قرار داره .

این روستا به دلیل قرار گرفتن در کویر، آب و هوایی گرم و خشک داره .

روستای کندلوس

روستای کندلوس (دهکده کندلوس)

عکس روستای کندلوس 119165

کندلوس فقط به خاطر طبیعت زیبا و سرسبزش شهره عام و خاص نیست، بلکه مجموعه فرهنگی کندلوس چنان وجاهتی به این روستای تاریخی بخشیده که هم اکنون روستای کندلوس به یکی از قطب های گردشگری استان مازندران تبدیل شده است. 

ازجمله فعالیت هایی که به کندلوس در کنار زیبایی های طبیعی جلوه ای خاص بخشیده و موجب شده است این دهکده از شهرت بسزایی برخوردار شود، برپایی دو موزه مردم شناسی و موزه گیاهان دارویی است. موزه مجموعه فرهنگی کندلوس یکی از موزه های منحصر به فرد استان مازندرانه که در آن آثاری از سفال، آبگینه، سکه، ظروف چینی و وسایل روشنایی از هزاره دوم قبل از میلاد تا دوره قاجاریه و بخش اسناد و کتب خطی، نسخ خطی کلام الله مجید، دیوان اشعار، عقدنامه، فرامین جمع آوری شده. تنها ۱۵ دقیقه پیاده روی از میان کوچه های باریک و سنگفرش روستا کافی است تا به موزه برسید. البته خانه های روستای کندلوس همچون بسیاری از روستاهای تاریخی مثل ابیانه کاشان به قدری زیباست که طبیعتاً زمان رسیدن شما را به موزه طولانی تر می کند. 

برای رسیدن به کندلوس از محور کرج ـ چالوس که به سمت چالوس حرکت کنید ۷ کیلومتر بعد از مرزن آباد به دوراهی کجور می رسید. در این راه فرعی پس از طی ۴۲ کیلومتر مسیر کوهستانی به روستای کندلوس می رسید.

مسجد ملک بن عباس

عکس مسجد ملک بن عباس 40181

مسجد ملک بن عباس

به احتمال زیاد بنای اولیه مسجد ملک بن عباس در زمان تیموری پایه ریزی شده بوده که ۲ بار در زمان صفوی و قاجاریه بازسازی شده. در سال ۱۲۳۷ خورشیدی محمد بن عباس بحرینی دستور داد در همان مکان قدیمی مسجدی برای اهالی و آقا سید محمد عالم شرف البحرانی از مجتهدین شیعه ساخته شود. ساخت مسجد توسط استاد محمد نامی (معمار مناره های بارگاه امام علی (ع)) به صورت مسجد یک ایوانی با قوس ها و طاق های دو ابرویی با سبک هندی شروع می شه. شبستان مسجد دارای یک ردیف ستونه که ۶ عدد از ستون ها در داخل و ۲ ستون در دو جانب قرار داره ، پا ستون ها با آجرهای قالبی از گچ با نقوش زیبا تزئین شده. ایوان مسجد هم دارای ۶ ستونه و ۲ درگاه در دو سوی ایوان وجود داره. گچ بری سقف شبستان و ایوانش، ترکیبی از قالب گیری و قطعات گل و بته است و نماسازی آن گچیه.نکته جالب در مورد این بنا انحراف مناره اونه که شکل کج این مناره باعث شده که به این مسجد لقب پیزای ایران رو بدن.

بندر کیاشهر

پل چوبی بندر کیاشهر
تالاب و پل چوبی بندرکیاشهر از مناطق بسیار دیدنی استان گیلانه، این بندر زیبا یکی از مراکز توریستی بکر کشورِ و بهترین مکان تفریحی این بندر پل چوبی که به طول یک کیلومتر از وسط تالاب بین المللی بوجاق عبور کرده .

عکس پل چوبی بندر کیاشهر 14963